divendres, 24 de juliol del 2009

Música, Pólvora i Trons: Vergonya, cavallers, vergonya

Sant Jaume!!! I per a ceŀlebrar-ho de la millor forma possible, que millor que recordar la història del nostre Jaume I amb els grans mestres Al Tall?

Amb aquest disc, Al Tall ha volgut fer una espècie de "Quan el mal ve d'Almansa", amb la figura de Jaume I, i la veritat es que hi ha cançons per a tots els gustos!!!

Des de la primera "Romanç de Cec del rei Jaume I", que es similar al "Romanç de Cec" del disc "Quan el mal ve d'Almansa", passant per cançons en occità amb les "Cançons des d'Occitània", l'apegalosa "Vergonya, cavallers, vergonya" o la final "Marxa Jaume" amb similituds al "Viurem" del disc "La nit".

Menció especial per a "Cant de la Muixeranga", on li posen lletra al himne dels Països Catalans!!!


"Poble menut, harca i juí, que el dia esta arribant són els nostres fills qui gestaran una terra en llibertat L'aire esta moguent per la llibertat i el vent de ponent girarà en llevant"


"Jo no sóc espanyol ni sóc francés, sóc aquell que en altre temps governava conegut pel meu nom, Jaume I, ara no sóc ningú, sóc la meua obra, doneu via als principis del meu temps Jo sóc els Furs de València, jo sóc el Consell de Cent, jo sóc el vostre país com fiu son establiment sóc l’expansió de la llengua contra els amos sóc el dret, jo sóc el vostre país amb el que us he compromés sóc l’ordenació jurídica, sóc el Consolat de Mar, sóc el parlamentarisme, sóc la Generalitat, jo sóc la sobirania, sóc quatre barres de sang."


Baixa't el disc!!!!


Cant de la Muixeranga - Al Tall